Je to takový mini prográmek, který dokáže zablokovat až devadesát pět procent reklam. Většinou pouští jen ty, které jsou vkomponovány přímo do videa a Adblock je nerozezná. Jenže toto asi nebude mít dlouhého trvání.
Oni páni Googlisti jsou tak trochu lháři, nebo i podvodníci. Když oznámili, jak se jim daří reklamy eliminovat, slibovali, že ještě přitvrdí. Tedy že dokáže zprávy filtrovat tak, aby se tam nedostala ani jedna reklama. To bylo v lednu letošního roku (2019).
Nyní jsem četl na zahraničním serveru, že se bude dít pravý opak. Domníval jsem se, že jsem si článek jen špatně přeložil, ale když jsem před chvílí našel článek podobný i na českém serveru, pochopitelně v češtině, začal jsem se o to zajímat.
Nešlo o přebraný a přeložený článek, takže tomu, co se píše začínám dost věřit. Totiž, oč jde.
Pánové od Googlu najednou obrátili o několik procent. V pracovní verzi Manifestu v3 se totiž píše o změnách v systému doplňků pro Chrome prohlížeč. Takže například známý uBlock Origin by mohl přestat existovat úplně. Toto kladivo by mělo dopadnout i na další nástroj, a to na AdBlock.
Samozřejmě, ještě není nic jisté, zatím se o tom jen hodně hovoří. Ale abychom pak nebyli zaskočeni.
Na druhou stranu zase Google jako celek chápu, vždyť on sám je provozovatelem největšího online reklamního systému, tak proč by se měl připravovat o peníze. Pohodlí uživatele jde přece stranou když se začne jednat o obrovské částky.
Také může Google riskovat, že uživatelé prostě Chrome vyhodí a přeběhnou například k Opeře, která má blokování reklam přímo v sobě a žádné doplňky nepotřebuje.
Uvidíme, zda vedení rozhodne ve prospěch nás, uživatelů, nebo se nechá nalákat na peníze. Letos to rozhodně zjistíme. A nám nezbude jen to než doufat, že rozum a vstřícnost k uživateli zvítězí nad penězi. Nu, necháme se překvapit.